آپدیت شد! نسخه 2.0 لیست انجام کار در اکسل | ویژگی‌های بیشتر و رفع خطاها + ویدیوی راهنما.

معرفی فایل “لیست انجام کار در اکسل”

اکسل یک نرم‌افزار همه‌کاره است که دامنه استفاده‌ی آن از امور تجاری تا فعالیت‌های شخصی را شامل می‌گردد. در این مطلب یک فایل اکسلِ لیست انجام کار (To-Do List) برای دانلود آماده شده است که با استفاده از آن می‌توانید به سادگی به برنامه ریزی امور شخصی / شغلی خود بپردازید.

این فایل لیستِ برنامه‌ریزی اکسل تماماً توسط سایت اکسلر طراحی شده و با استفاده از قابلیت‌های برنامه نویسیِ VBA، امکاناتی کامل و رابط کاربری آسان برای آن تدارک دیده شده است. با این فایل ثبت کارهای روزانه در اکسل راحت‌تر و دلپذیرتر از همیشه است!

در این فایل شما باید کارهایتان را در قسمت مشخص شده وارد کنید و در صورتِ انجام هر کار، روی سلولِ کناریِ آن دابل‌کلیک (کلیک دو تایی) کنید تا آن کار جزوِ انجام‌شده‌ها قرار بگیرد. در زیر یک اسکرین‌شات از محیط ابتدایی این لیست انجام کار مشاهده می‌کنید.

لیست انجام کار در اکسل

نمونه جدول برنامه ریزی کارهای روزانه اکسل – طراحی شده توسط سایت اکسلر

توجه: برای بهره‌مندی از امکاناتِ این فایل باید پس از باز کردنش ماکرو را فعال کنید. توضیحات زیر را بخوانید:

فعال کردن ماکرو: هنگامی که فایل فوق را دانلود و باز کردید، در بالای فرمول‌بار، روی گزینه‌ی Enable Content کلیک کنید. (مطابق تصویر زیر)

فعال کردن ماکرو - برای فایل ثبت کارهای روزانه در اکسل

امکانات و قابلیت‌ها

این لیستِ انجام کار به گونه‌ای طراحی شده که هم برای برنامه‌ریزی‌های شغلی کاربرد دارد و هم برای برنامه‌ریزی‌های شخصی. شما می‌توانید لیست کارهای روزانه، هفتگی و یا حتی ماهانه‌ی خود را در یک شیت وارد کنید و گزارش کاربردی از آن تحویل بگیرید.

از جمله امکاناتی که به این لیستِ To-Do مقبولیت بالایی بخشیده می‌توان موارد زیر را نام برد:

تعاملی و هوشمند بودن: به دلیل استفاده از کدهای VBA در این فایل، کار کردن با آن بسیار ساده و به شکلی هوشمند پیش می‌رود. شما می‌توانید به سادگی  لیست کارهای خود را در آن وارد نموده و در زمانی بسیار کوتاه برنامه ریزی روزانه‌تان را انجام دهید.

نمایش نمودار پیشرفت (Progress Bar): در این فایل یک نمودار پیشرفت تعبیه شده که پس از انجام هر کار، درصد پیشرفت شما را نمایش می‌دهد.

اعلانِ وضعیت برنامه‌ها پس از باز کردنِ فایل: کافیست برنامه‌های روزانه خود را در این فایل وارد نموده و آن را ذخیره کنید. دفعه‌ی بعدی که فایل را باز کردید بلافاصله اطلاعاتِ کارهای شما در یک پنجره نمایش داده می‌شود و کارهای انجام‌نشده را به شما یادآوری می‌کند. (تصویر زیر)

ثبت کارهای روزانه در اکسل - پنجره ی اطلاعات

امکان ایجاد شیتِ جدید برای برنامه‌ ریزی روز جدید با قالبِ یکسان: در این فایل با یک کلیک می‌توانید شیتِ جدیدی بسازید و برنامه‌های جدیدتان را در همان فرمتِ سابق وارد کنید. به تصویر متحرک زیر توجه کنید تا منظورمان را متوجه شوید. (لطفاً تا لود شدن کامل تصویر صبر کنید)

امکانات لیست انجام کار اکسل

مناسب برای ثبت کارهای روزانه در اکسل

استفاده از دابل کلیک برای علامت زدن کارهای انجام شده: وقتی لیست کارهایتان را در یک شیت وارد کردید، کافیست روی سلول مقابلِ هر فعالیت دابل‌کلیک (کلیکِ دوتایی) کرده تا آن کار به عنوان “کارِ انجام‌شده” در نظر گرفته شود. با یک دابل کلیکِ دیگر نیز آن کار برچسبِ “انجام نشده” به خود می‌گیرد.

نمودار پویا و خودکارِ روندِ پیشرفت: در نسخه‌ی جدیدِ این لیست برنامه ریزی، شما می‌توانید با یک کلیک نمودار روندِ پیشرفت برنامه‌های خود را ببینید.

نمودار جدول برنامه ریزی اکسل

سرعت مناسب: کدنویسی‌های VBA به کار رفته در این فایل به گونه‌ای بهینه‌سازی شده اند که در صورتِ زیاد شدنِ تعدادِ شیت‌ها و برنامه‌ها، خللی در سرعت فایل پیش نیاید.

ظاهر زیبا و آراسته: سعی ما بر این بوده که این فایل ظاهری زیبا و مقبول داشته باشد.

دانلود فایل “لیست انجام کار در اکسل”

پس از معرفی امکانات و قابلیت‌های این فایل آماده‌ی اکسل، نوبت به دانلودِ آن می‌رسد. فراموش نکنید که پس از دانلود و اجرای آن، ماکرو را فعال کنید (این کار در ابتدای مطلب آموزش داده شد). برای دانلود این فایل اکسل رو لینک دانلود زیر کلیک نمایید.

 

نکته: فونت‌هایی که برای استفاده از این فایل باید در ویندوز خود نصب داشته باشید فونت‌های B Nazanin و B Titr می‌باشند. البته بدون استفاده از این فونت‌ها نیز این فایل به خوبی برای شما کار خواهد کرد، اما با نصب این فونت‌ها ظاهر زیباتری در انتظار شماست. این فونت‌ها در فایلِ فشرده‌ی دانلودی قرار گرفته‌اند.

ویدیوی راهنمای استفاده از فایل برنامه ریزی روزانه اکسل

استفاده از برنامه ریزِ اکسلر بسیار ساده و راحت است، با اینحال نکاتی در استفاده از این فایل وجود دارد که تمام آن‌ها را در ویدیوی زیر شرح داده‌ایم. با تماشای این ویدیو قادر خواهید بود برنامه‌ریزی های خود را به صورت دائم با استفاده از برنامه ریزِ اکسلر انجام دهید.

سخن پایانی

در طراحی و کدنویسی این فایلِ اکسل سعی شد تمام جنبه‌های یک برنامه ریزی در نظر گرفته شود و فایلی متناسب با نیازهای انواع کاربران (استفاده شخصی، استفاده برای درس خواندن، استفاده توسط منشی و رئیس دفتر برای برنامه ریزی و…) تقدیمِ شما کاربرانِ عزیزِ اکسلر گردد.

لطفاً در صورتی که حین استفاده از این فایل و ثبت کارهای روزانه در اکسل به مشکل برخوردید، و یا سوالی در مورد استفاده از آن داشتید حتماً از طریق کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

ضمناً شما می‌توانید با دنبال کردنِ کانالِ تـلگـرام اکسلر (Exceller_ir@) آموزش‌ها و ترفندهای مفیدِ اکسل را به صورت ویدیوهای کوتاه تماشا کنید.